Vilkår og betingelser

Arbejdsform

Første kontakt

Når du har indsendt din opgave til BedsteService, vil du udover en opgavebekræftelse blive kontaktet telefonisk af en Bedste snarest muligt. Denne første kontakt er ganske uforpligtende og gratis. Her kan du og Bedsten tale om din opgaves detaljer. Det kan være en god idé, at du har gjort dig følgende tanker til snakken med Bedsten:

  • Hvilken dato ønsker du opgaven udført?
  • Skal der anvendes bestemt værktøj eller materialer til opgaven?
  • Ønsker du at Bedsten hjælper med indkøb af eventuelle materialer eller vil du selv sørge for dette?
  • Har du nogle oplysninger på opgaven, der kan spare Bedsten noget tid, og dermed spare på din regning?

Du er altid velkommen til at takke nej til hjælp fra Bedsten, hvis du ikke ønsker hjælp fra BedsteService alligevel.

 

Besigtigelse af en opgave

Du er som kunde altid velkommen til at bede om en besigtigelse af din opgave. En besigtigelse vil blive faktureret som 1x kørselsomkostning samt den tid Bedsten har brugt på din adresse.

Korrekt formidling

Det er kundens ansvar at formidle opgaven korrekt inden arbejdet påbegyndes. Er der tale om noget samle-eller byggearbejde, kan det for eksempel kræve udlevering af målfast arbejdstegning. En mundtlig beskrivelse af ønsket udført arbejde er som udgangspunkt også en fin løsning – dog vil det her være kundens ansvar, at opgaven er beskrevet korrekt.  

Flere Bedster på opgaven

Bedsten på din opgave kan vurdere, at der bliver behov for et par ekstra hænder, og kan tilkalde en kollega-Bedste til assistance. Dette vil normalt spare både tid og besvær, da opgaven så bliver løst dobbelt så hurtigt.  

Arbejdstider

Bedster hos BedsteService vælger selv, hvorvidt de ønsker at arbejde uden for normal arbejdstid, i weekend eller på helligdage. Du kan derfor altid i samråd med Bedsten aftale, hvornår det passer bedst, at opgaven bliver udført. Der er ingen ekstra gebyrer ved arbejde i weekender eller helligdage, dog kan det ikke forventes at alle Bedster ønsker at stå til rådighed uden for normal arbejdstid.

Vejr og vind

Det er op til den enkelte Bedste at vurdere sammen med kunden, hvorvidt en opgave kan udføres i en bestemt vejrtype. Det står altid både en kunde og en Bedste frit at udskyde en opgave grundet uhensigtsmæssigt vejr for arbejdet. Husk dog at varsle Bedsten i god tid ved udskydelse. Hvis du varsler for sent, og Bedsten allerede er på vej hjem til dig, eller allerede er mødt op, vil du blive opkrævet 1x transportomkostning samt ½ arbejdstime.  

Betalingsbetingelser

Betaling af faktura

Betaling skal ske på forfaldsdato på faktura.

De gældende priser er 295 kr pr. time. (Der afregnes pr. påbegyndt halve time) og transportomkostning på 135 kr. (afregnes pr. gang en Bedste skal køre hjem til dig). Begge priser er inklusiv moms.

Der opkræves følgende rykkergebyr ved overskridelse af betalingsfristen:

  • Første rykker: Venlig påmindelse
  • Anden rykker: 100,00 kr.
  • Tredje rykker: 100,00 kr.

Betaling af materialer

Hvis en Bedste skal købe materialer ind for dig, kan du ved mindre beløb vælge at afregne direkte med Bedsten via mobilepay. Ellers vil materialeprisen fremgå af din faktura. Ved større beløb kan BedsteService vælge at sende en delfaktura eller forudbetaling på materialerne, som betales inden arbejdet fortsættes.

Reklamation

Indsigelser

Det er vigtigt, at du altid gennemgår det udførte arbejde med Bedsten mens han/hun stadig er til stede på din adresse. Hvis du har indsigelser til arbejdet eller den registrerede arbejdstid skal du gennemgå dette med Bedsten, sådan at Bedsten kan nå at udbedre eventuelle mangler i arbejdet mens han eller hun stadig befinder sig på adressen.

Kan I mod forventning ikke nå til enighed, kan du gå videre med sagen til BedsteService hovedkontor enten via mail kontakt@bedsteservice.dk eller telefon 38 420 220.

Timeforbrug

BedsteService vil på alle opgaver forsøge, at give et tidsestimat inden arbejdet påbegyndes. Det er dog ikke muligt at give et decideret tilbud med faste timer på forhånd. Vores Bedster kan ikke stilles ansvarlige for et overskredent tidsestimat, men vi tilstræber os altid at informere kunden, hvis et tidsestimat ikke skulle vise sig at holde. Således kan du som kunde altid selv vurdere om du ønsker arbejdet fortsat. Du har altid lov til at indstille arbejdet, hvis du ikke mener, at det lever op til dine krav. Det er dog til enhver tid dit eget ansvar at forhøre dig om tidsforbruget enten på forhånd eller løbende. BedsteService står ikke til ansvar for utilfredshed i endeligt timeforbrug.

Ny besigtigelse af arbejde

Hvis du ønsker en besigtigelse af et stykke arbejde, du har fået udført af BedsteService, men som du ikke er tilfreds med, sender vi gerne en ny Bedste til din adresse for at vurdere arbejdet. Hvis Bedsten vurderer at arbejdet er udført forkert, dækker BedsteService udgifterne for at rette op på fejlen. Hvis Bedsten derimod vurderer at arbejdet er udført korrekt, vil du blive faktureret for besigtigelsen, hvilket svarer til 1x transportomkostning samt den anvendte arbejdstid. 

Aflysning af opgave

Du er som kunde altid velkommen til at aflyse en opgave. Du skal blot tage kontakt til den Bedste du lavede aftalen med, og give besked om, at han/hun ikke behøver komme alligevel. Vær dog opmærksom på, at hvis du melder en aflysning for sent i forhold til jeres aftale, sådan at Bedsten allerede er på vej hjem til dig, eller allerede er mødt op, vil du blive opkrævet 1x transportomkostning samt ½ arbejdstime.